Blogartikelen

De waarde pyramide waarin je bovenin wilt zitten als kennisondernemer

Tijd is je grootste vriend als je jong bent, maar word je grootste vijand als je ouder bent. Vooral als je een familie hebt is niets zo belangrijk om tijd met ze door te brengen.

Toch werken de meeste ondernemers op basis van het ‘uurtje factuurtje’ model, waarbij je inkomen gelimiteerd is aan het aantal uren die je erin steekt.

Je zit zo aan een glazen plafond, omdat je maar zoveel uur hebt in een week…

De oplossing: zet jouw expertise om in een product om te verkopen.

LEES MEER...

Een succesmindset zodat jouw doelen
plots haalbaar worden

Ik weet door 18 jaar ervaring dat er maar twee factoren een rol spelen wanneer het aankomt op groeien of stilstand.

1. Volume
2. Conversie (gemiddelde)
Dat is het.

Het succesvol maken van een bedrijf wordt ons veel te ingewikkeld gemaakt. Niet zo gek want de ‘experts’ die erover praten hebben baat bij het zo ingewikkeld mogelijk presenteren van alles wat je met marketing kunt doen, omdat zij op die manier hun brood verdienen. Hoe ingewikkelder en meer we moeten doen, hoe sneller we zo’n marketingexpert moeten inschakelen.

Complexiteit is killing voor een bedrijf.

Wat ervoor nodig is om jouw traject in 30 seconden aan jouw ideale klant
te verkopen

Om terug te komen op de vraag hoe je mensen zover krijgt dat ze 2.500 euro of 4.000 euro investeren in jou.

Het komt neer op deze twee dingen:

  • De pijn die ze voelen omdat ze het nu niet hebben (met andere woorden: pijn die ze voelen omdat ze rondlopen met het probleem)
  • Het aantal mensen in NL en België die dit probleem op de beste manier kunnen oplossen

Om een voorbeeld te geven...

LEES MEER...