Wat ervoor nodig is om jouw traject in 30 seconden aan jouw ideale klant te verkopen

Het komt neer op deze twee dingen:

  • De pijn die ze voelen omdat ze het nu niet hebben (met andere woorden: pijn die ze voelen omdat ze rondlopen met het probleem)
  • Het aantal mensen in NL en België die dit probleem op de beste manier kunnen oplossen

Om een voorbeeld te geven...

Stel je moet je huis op zaterdag schoonmaken. Hoeveel mensen kunnen dit voor je doen? En hoe pijnlijk is het probleem als je met een ‘niet schoongemaakt huis’ blijft rondlopen?

Niet echt een goed businessmodel. Allereerst zijn er miljoenen mensen die een huis kunnen schoonmaken en die het goedkoop voor je willen doen. Zeg maar voor een tientje per uur.

En daarnaast doet het ook niet echt pijn als je een keer niet schoonmaakt, want in het ergste geval erger je je eraan en pak je zelf de stofzuiger.

Ander voorbeeld...

Je leert iemand om vanuit huis gitaar te leren spelen met een online programma. Dit is al een beter businessmodel. Want allereerst zijn er veel minder mensen die de vaardigheden hebben om anderen te leren hoe zij gitaar kunnen spelen.
Ik bedoel; ik zou het ze niet kunnen leren, want ik weet niet hoe je gitaar speelt.

Dus er zijn al veel minder mensen in Nederland en België die gitaar kunnen spelen én bereid zijn om hun kennis door te geven aan anderen.

De pijn is echter niet zwaar. Hoe erg is het dat je niet weet hoe je gitaar moet spelen? Maar het kan wel een onderliggende behoefte oplossen. Iemand verlangt ernaar om gitaar te kunnen spelen. Iemands leven wordt er leuker door.

Mensen geven maar om twee redenen geld uit.

1. Om van pijn af te bewegen

2. Om naar plezier toe te gaan

Van pijn af te willen bewegen is de krachtigste motivator om geld aan uit te geven.

In dit geval gaat het met het ‘online gitaarspelen programma’ om de tweede motivator (plezier).
Wat is het iemand waard om vanuit huis, op eigen gemak, gitaar te leren spelen?

Paar honderd euro misschien. Misschien als het echt een goed programma is, duizend euro...

Laatste voorbeeld. En ik wil dat je deze vanaf nu ALTIJD onthoudt, ok?

Stel je hebt een hersentumor. Je gaat over drie maanden dood als je het niet laat opereren door de beste chirurg ter wereld.

Je hebt de keuze om naar een lokale chirurg in Nederland te gaan die vergoed wordt door de zorgverzekeraar en waarmee je 50% kans hebt om niet meer levend van de operatietafel af te komen.

Of je kunt naar Dubai vliegen en je laten opereren door de allerbeste hersenchirurg ter wereld waarbij er 90% kans is dat je levend uit de operatiekamer komt en je je kinderen ziet opgroeien.

--> Hoeveel mensen kunnen dit probleem verhelpen? Niet veel...maar een handjevol misschien. Waarbij vaak ook nog de nummer 1 chirurg ter wereld een significant hoger slagingspercentage heeft dan de nummers 2 en 3.

--> Hoe pijnlijk is het probleem als je er niets aan doet? Het pijnlijkste wat je je maar kunt voorstellen...

Hoeveel is het oplossen van dit probleem je waard? 4.000 euro? 10.000 euro? Of misschien wel 100.000 euro?

Het is het waard om je hele leven met plezier af te willen betalen. Als je iedere maand 1000 euro zou moeten betalen en dat 10 jaar lang; dan zou je ervoor tekenen.

Tenminste, ik hoop dat je dat doet ;).
Wat je jezelf moet afvragen is dit.

Wat is datgene waarmee ik tot de top 10 van Nederland/België kan behoren?

Of als je er nog niet bent; hoe kan ik mezelf zo ontwikkelen zodat ik uiteindelijk de beste wordt?

Ga hiervoor en zorg dat je niet maar een beetje beter bent dan je concurrent, maar 10x zo goed. Of dat je zelfs helemaal geen concurrentie meer hebt.

Over waarde gesproken. Als jij jezelf zo kan ontwikkelen dat er bijna niemand is die hetzelfde kan doen als jij: wow.

En precies dit lieve lezer, is het verpakken van je expertise op de juiste manier en door jouw blue ocean te creëren.

Wil je hier meer over leren? Dan kan je je inschrijven voor mijn gratis online masterclass (mits hij op dit moment draait) via deze link.

Hiermee wik je je in één keer los van de concurrentie en behoor je tot de top van wat je doet. Niemand biedt het aan zoals jij of doet überhaupt wat jij doet.

Zorg dat je al je tijd richt op het helpen van mensen met het oplossen van een probleem. Iets waar een pijn achter zit.
En als je dat echt niet kan; zorg dan dat je je richt op langdurig plezier brengen.

Het maakt niet uit hoe goed je als schoonmaakster bent. Het maakt niet uit hoe goed je bent in gitaarles geven.

--> Als het probleem niet groot is, dan word je nooit binnen een periode van 10 jaar financieel vrij.

Dan gaat je bedrijf nooit moeiteloos groeien. Of het duurt 30 jaar. Maar wie heeft die tijd...

Richt je dus op hoe je de grootste impact kunt maken op een andere persoon of bedrijf en denk holistisch; wat is ervoor nodig om mijn ideale klant van A (huidige situatie) naar B (gewenste situatie) te brengen?

Klaar om hier meer over te leren?


Als deze vorm van opschalen je nieuwsgierigheid heeft gewekt en je bent op zoek naar een 'holistische aanpak' (want alleen dan kun je naar mijn mening groeien) vraag hieronder dan alvast
de gratis Online Opschalen Blueprint aan.

GRATIS ONLINE OPSCHALEN BLUEPRINT